Friday, January 10, 2014

Läsutmaningar 2014

I veckans bokbloggsjerka undrar Annika om vi tänker hoppa på några läsutmaningar i år.

Haha! Tänkte jag. Jag har ju redan gått ut med väldigt blygsamma nyårslöften på läsfronten. Kände mig lite belåten och fri.

Om självbedrägeri vore en OS-gren skulle jag behöva börja packa för Sochi nu.

Jag surfade runt en aning bland bokbloggkollegornas jerkasvar och upptäcker plötsligt att jag skriver upp mig för Kaosutmaningen 2.0. Samt att jag tänker att jag kan ju lägga upp det jag läser på spänningsutmaningen, klassiska kvinnor-utmaningen samt världsutmaningen.

Förutom alltså att jag satt mig i sinnet att läsa tio nobelpristagare och att jag är med i två trevliga bokcirklar. Och har ett heltidsjobb och en multisjuk unghund. Och en livspartner som jag knappt hinner umgås med.

Blygsamma åtaganden var kanske inte rätt ord.

24 comments:

  1. Oj du har inga små krav på dig! Jag blev ruggigt nyfiken på det där med din multisjuka hund? Jag har själv hund(www.svanstippen.blogspot.com) och då vill jag lära mig mer om allting!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, jag skaffade ju en beauceronvalp i våras, hon har epilepsi och de starka medicinerna under så känslig del av uppväxten har gett en hel del biverkningar som vi tampas med. Det blir lite dominoeffekt där det ena symptomet leder till nästa... Om en dryg vecka ska hon t.ex. opereras för osteochondros i ena armbågen. Men vi tror vi är på rätt spår och hon mår bra mellan varven, vi jobbar med enkel brukslydnad!

      Delete
    2. Men usch vad jobbigt!! Epilepsi är ju i sig inte så farligt men det är ju de där bieffekterna när man medicinerar. Jag var tvungen googla vad beauceron är för ras, inte så vanlig här omkring i alla fall men vilka graciösa hundar! Hoppas ni nu kommer på rättspår och att operarationen av armbågen går bra så ni snart får leva ett så normalt hundliv som det går.
      Brukslydnaden är rolig när man inte gör det till en seriös grej ;)

      Delete
    3. Lite slätare än dina pälstroll... :) Hon är tyvärr för stor och tung för agilityträning, men jag kan tänka mig att det går fort över hindren med dina fina killar

      Delete
  2. Men det låter jättebra, man gör det man hinner. Ska jag skriva upp dig på Spänningsutmaningen?
    Mia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja gärna, om man får vara med även om man inte kan lova en deckare/rysare precis varje månad! Jag läser "onda flickor" nu, passar den in?

      Delete
  3. Kul att du är med! Jag kommer att presentera utmaningen för latmaskar så småningom ifall det skulle bli för tajt om tid :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. September är ju jääättelångt bort, det ska nog gå fint... Jag har Nina Bouraoui också på läslistan, den borde kunna passa in att diskutera där.

      Delete
  4. Oj du har verkligen fullt upp! Hoppas vovven din blir bättre!

    ReplyDelete
  5. Så där kan det bli när man får tips från andra :) Det reder du säkert ut! Hoppas vovven blir bättre också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är smittsamt med bokofili

      Delete
  6. Hade tänkt strunta i utmaningar i år, men så blev det inte :)

    ReplyDelete
  7. Där ser man hur det kan gå med jerkan :-)

    ReplyDelete
  8. Hoppas det går bra med din hund!

    ReplyDelete
  9. Klassiska Kvinnor låter lockande. Fler lästimmar om året glömde jag bestämt att skriva upp på listan till tomten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, visst är det fånigt att man måste lägga så mycket tid på att jobba och sova och annat trist!

      Delete
  10. Det är lätt att ta på sig för många utmaningar, de känns ju så lockande! Jag kör oxå Spänningsutmaningen och Kaosutaningen och några till. Och så mer än dagliga fotoutmaningar, men där kan jag välja bort om jag inte är lockad just den dagen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Låter bra att inte vara alltför slaviskt bunden av målen.

      Delete