Thursday, November 21, 2013

Mitt bästa bantningstips

Det tar som aldrig slut på pratet om 5:2, kolhydrater, GI och annat mathat.

Här kommer mitt bidrag till dietfloran, låt oss kalla den blecktrummedieten. Den är mycket enkel:
  1. Gå till havet. Ta med ett hästhuvud.
  2. Lägg hästhuvudet i en säck, knyt ett långt snöre i säcken och kasta ut hela paketet i vattnet.
  3. Vänta.
  4. Dra upp säcken och plocka ut ålarna som ätit sig in i säcken och in i hästhuvudet.
  5. Tillaga och ät ålarna och tänk noga på hur de slingrade sig i hästens ögonhålor medan du tuggar.
För fler härliga tips som hjälper dig att hålla suget efter mat nere, gå till biblioteket och sök efter Günther Grass.

Lycka till!

6 comments:

  1. Wunderbar, jag börjar direkt! :)

    ReplyDelete
  2. Isch, jag ser faktiskt den där scenen i filmen framför mig. En film som fick mig att inte direkt kasta mig över boken....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boken är ännu värre, har jag för mig...

      Delete
  3. Jag har visserligen bara läst Krabbans gång av Günther Grass, men den gillade jag. Inga hästhuvuden där inte...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tycker Blecktrumman var bra och läsvärd, den är bara lite våldsam och grov i vissa partier, på typiskt Grass-manér.

      Delete