Saturday, November 23, 2013

I am Lord Voldemort!

Jag har fått en praktikant på mitt jobb.

Så trevligt, tänker du! En ung ny förmåga att lära upp och dela med mig av min visdom till.

Jo!

Men.

Hon skriver värre än en kratta. Och mitt jobb handlar om att hantera text och viktiga papper.

Så nu för tiden går mitt jobb mest ut på att skydda min fina, fina text från praktikantens grammatikfientliga utsvävningar. Hon lär sig nog inte så mycket av detta.

Det visar sig alltså att jag är en introvert jävel som helst opererar ensam, som vill bestämma allt själv och som inte litar det minsta på sina underhuggare. Och du förstår ju vad det betyder. Att nu saknas det bara att jag tatuerar henne lite på armen och skaffar mig ett hemligt tecken med en orm och dödsskalle:

I AM LORD VOLDEMORT!

No comments:

Post a Comment