Tuesday, September 3, 2013

Hurra för Adlibris!

Vet ni, det har varit en del gnäll över internetbokhandlarna på senaste tiden. Alla har varit arga på en viss internetbokshop som trollat bort sparade bevakningslistor och jag själv har bråkat om att det bara skyltas med diethandböcker.

Mea culpa!

Kära Adlibris, allt utom lchf-porren är förlåtet. Ni är fantastiska och er vänliga kundtjänst är förebildlig. Tänk att det fortfarande finns sådan service-mindedness även i internethandeln.

Som jag nämnt har jag nämligen haft ett bokpaket på vift p.g.a. oförsvarlig klantighet på planeringsfronten. Verdammt! Hur kunna plocka ut Thorvall, Flaubert och Murat Somer (ja, jag blandar gärna franska klassiker med deckare om transpersoner i Istanbul) från lokala ICA på ett avstånd av 1500 km och med ett mycket snålt sista-uthämtningsdatum hos postombudet?

Jo - man frågar ödmjukt Adlibris kundtjänst, som raskt och vänligt svarar: inga problem, datumet hos postombudet ändrat. Jag kan hämta upp paketet nästa gång jag är i Sverige.

Adlibris, jag bugar och bockar och lovar att använda kraniets insida inför nästa beställning.

No comments:

Post a Comment