Saturday, September 28, 2013

Gissa boksorteringsprincipen! Vinn inget pris!

Jag sorterade om lilla bokhyllan, såhär blev det på ena hyllplanet. Kan du lista ut vilken ordning böckerna står i? Jättefina priser till vinnaren, blir det inte, men ett hedersblogginlägg kanske.
Suddig bild? Det här är böckerna, från vänster till höger:
Somerset Maugham, The Moon and Sixpence
Alaa Al-Aswany, Chicago
Mario Vargas Llosa, Den stygga flickans rackartyg
Jamie Ford, Hotellet i hörnet av bitter och ljuv
John Irving, Ciderhusreglerna
John Irving, Hotell New Hampshire
John Irving, Garp och hans värld
Maggie O'Farrell, Instructions for a heatwave
Katarina Hagema, Das Geschmack von Apfelkernen
Luca Di Fulvio, Der Junge, der Träume schenkte
Tom Rachman, De imperfekta
Tomas Bannerhed, Korparna
Kerstin Ekman, Grand final i skojarbranschen
Majgull Axelsson, Aprilhäxan
Mikael Niemi, Fallvatten
Sofi Oksanen, r duvorna försvann
Yasar Kemal, Gräset som aldrig dör
Yasar Kemal, Låt tistlarna brinna
Sami Said, ldigt sällan fin
Abraham Verghese, Skära för sten
Nadeem Aslam, Den förspillda vakan
Chingiz Aïtmatov, Jamilia
Peter Fröberg Idling, Sång till den storm som skall komma
Ma Jian, Nudelbagaren
Kyung-Sook Shin, Ta hand om min mor 

6 comments:

  1. Gissar på geografiskt, från väst till öst? Nadeem Aslam har jag f ö tänkt läsa i höst, i utmaningen Tre på tre, tema Asien.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa! Applåder! Och på rekordfart!

      Delete
    2. P.S.
      ska förmodligen lyssna på Sofi Oksanen på söndag

      Delete
  2. Kul :) Ungefär som min ordning.... jag tror de är efter vilka du gillar bäst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nix! Men så brukar jag ha dem i vanliga fall. Vad avis jag blir, jag vill också lyssna på Oksanen, hon är fantastisk. Låter som bokmässan?

      Delete