Monday, August 19, 2013

Att sova utan att läsa

Att försöka somna utan att läsa en endaste boksida är som att försöka äta soppa med ätpinnar. Det man är ute efter bara glider undan.

Vi kom hem mycket sent igår natt efter att ha kört hela sträckan Öland-Bryssel i ett svep (ca 15 timmar inklusive alla valpens kisspauser). Och jag tänkte att jag för en gångs skull var trött nog att sova direkt utan att öppna pågående läsprojektet The bell jar, men hjärnan min var inte riktigt med på noterna. Fast jag var så trött att jag var snurrig började huvudet istället jobba på följande dags att-göra-lista.

Litteratur borde skrivas ut på recept till folk med sömnsvårigheter, det är ett utmärkt sätt att rensa skallen för att få sova i fred. Men med röd triangel - varning, beroendeframkallande!

1 comment:

  1. Har också använt läsningen som ett sätt att inte ligga och älta jobb på kvällarna/nätterna under hela våren. Funkar förvisso men hoppas att hösten mer kommer att präglas av läsning för läsningens egen skull, inte för jobbförträngning...

    Trevlig blogg, hittade precis hit!

    ReplyDelete