Tuesday, July 2, 2013

Kaosutmaningen uppdaterad

Bokbloggen How Hollow Heart and Full frågar hur det går med "kaosutmaningen" - en lista man skulle försöka hinna läsa så mycket som möjligt av under 2013. Som en litterär skattjakt!

Tackar som frågar, det går mycket bra.

Jag har läst 22 av de 35 utmaningarna, till exempel:
- en bok vars titel består av tre ord (Didier van Cauwelaert Hors de moi)
- en bok med två personer på omslaget (Hedvig Hedqvist Kärlek och kärnfysik)
- en bok som snart kommer som film (S.J. Watson Before I go to sleep)

Det är en skojig utmaning och jag kommer på mig själv att gå och spana i bokaffären efter ett mestadels rött omslag eller en bok som gavs ut 2007 bara för att kunna läsa och kryssa en till i listan. Jag har drabbats av samlardille.

Häng på du också - det går lättare än man tror!

4 comments:

  1. Jaså kommer S.J Boltons bok på film, de visste jag inte
    Mia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Med Nicole Kidman enligt internet! :)

      Delete
  2. Tack för tipset om S.J. Bolton. Letar just efter en bok som snart ska bli film. Och varje gång jag går in en bokaffär spanar jag efter en bok vars omslag är mestadels vitt. ^^ Grattis till att ha klarat Kaosutmaningen. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Visst är det skoj att samla titlar! "Great Gatsby" borde väl också gillas som nylig filmatisering?

      Delete