Tuesday, June 11, 2013

Hjältehyllning: Mrs Calloway

För en tid sedan nämnde jag här på bloggen att jag var på jakt efter första delen i Agnes von Krusenstjernas Pahlen-svit: Den blå rullgardinen. Alla andra titlar i sviten finns att beställa hem i fin ny pocketutgåva men den allra första i serien var totalslut på alla bokhandlar jag kontaktade och alla bokaffärer på nätet sa "helt slut på förlaget". Frustrerad och uppgiven tänkte jag att jag väl får vänta till sommaren och ägna semestern åt att kuska runt landets alla antikvariat på bokjakt...

Men jag hade inte tänkt på de mirakel som kan ske i bokbloggosfären!

Förtjusande fantastiska Mrs Calloway hörde av sig och hade hittat ett ex i sin bokhandel - och nu har jag fått den i min brevlåda.

Hipp hurra för Mrs Calloway, en räddare i den litterära nöden, som för övrigt också har en mycket söt och läsvärd blogg som alla borde kolla in.

2 comments:

  1. Åh, underbara bokbloggarsfär :)

    ReplyDelete
  2. Sanna, du är alltför vänlig! jag kunde så väl förstå din frustration att det var alldeles självklart att jag måste rädda detta lilla enda ex av Den blå rullgardinen åt dig!
    typisk grej att fixa med hjälp av bokbloggar, tycker jag!
    läs och njut! och du behöver inte tänka på ersättning. det var jätteroligt att kunna hjälpa till.
    tack för den fina reklamen, förresten!

    ReplyDelete