Tuesday, June 18, 2013

Bantningsbokseländet

Handla böcker online?

Inte alls lika roligt som att gå och nosa i en riktig affär.

Och inte tusan blir det bättre av att alla nätbokhandlar främst gör reklam för olika diethandböcker, dietkokböcker och eländes bantningspropaganda för människor med sämre självförtroende än känsla för källkritik. Tänk om en kunde logga in på t.ex. bokus eller adlibris UTAN att behöva bläddra bort tio opportunistiska LCHF-kokböcker med kändisar på framsidan.

Så skärpning, bokbranschen! Om ni inte klarar att sälja skönlitteratur är ni inga seriösa bokförsäljare. Då är ni bara populistiska fördumningsmaskiner. Dem har vi gott nog av ändå.

4 comments:

  1. Det stör mig också. Jag har funderat på reklam på min blogg och då kan jag faktiskt välja vilken inriktning på böcker jag vill ha. Det känns som en förutsättning faktiskt.

    ReplyDelete
  2. Hm, det har jag aldrig tänkt på tror jag men jag går sällan in utan att söka efter en specifik bok.. kanske beror på det då.

    SV: Haha, du har en poäng där!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sant, på det sättet kommer man ju undan. Problemet med bantningspropagandan är ffa på förstasidan.

      Delete