Thursday, June 6, 2013

Är DU också en bookoholic?

Hittade en länk till en rar liten sammanställning av tecknen på allvarligt bokberoende.

Bland annat:
  • Ditt humör påverkas av boken du just läser,
  • Ditt bästa helgnöje är att få sortera om bokhyllan för sjuttifnuttonde gången,
  • Du kan inte gå in i en bokaffär utan att komma ut med ett nytt fynd,
  • När du reser bort består halva packningen av böcker,
  • I tomrummet mellan två böcker känner du dig vilsen (hej kedjeläsare).

Någon mer än jag som känner igen sig en smula?

Bok- och bibliotekskorten jag just hittade i min plånbok...

4 comments:

  1. haha, jag känner verkligen igen mig. skulle också kunna lägga till några graverande punkter...
    idag såg jag ett litet fint pocketex av Den blå rullgardinen i "min" bokhandel. den står där alldeles ensam. har du hittat något ex?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var det värsta! Var befinner sig denna fantastiska bokaffär??

      Delete
  2. Jag känner definitivt igen mig själv;). Det var väldans många lånekort du har! Jag har bara ett men det går till många bibliotek:).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är inte mitt fel, det är det decentraliserade bibbloväsendets... varför kan inte mitt lånekort för Uppsala kommun t.ex. funka här i Bryssel? Hade varit ruskigt praktiskt.

      Delete