Thursday, May 9, 2013

Konsten att sortera en läshög

Jag vill ha en enorm läshög bredvid sängen, så jag inte ska riskera att behöva somna utan att läsa en enda sida. En välsorterad läshög är nyckeln till inre frid...

En riktigt bra läshög ska vara så blandad som möjligt. Jag vill inte ha två böcker av samma författare efter varandra (HarryPotter-serien gills som EN bok i det här sammanhanget), inte två tjocka böcker efter varandra, inte två gamla efter varandra, inte två i samma genre efter varandra och så vidare.

Som ni förstår måste läshögen blandas om med jämna mellanrum eftersom vissa somliga *host hrm* inte kan låta bli att snubbla över nya böcker stup i kvarten. Och så är det ju bokklubbsböckerna som måste tajmas rätt inför nästa träff.

Som de brukar säga: man har inte roligare än man gör sig.

2 comments:

  1. Hos mig står böckerna i bokhyllan (står är väl kanske ett relativt begrepp i sammanhanget men de bor ungefär där i alla fall) tills jag läser dem, om det inte är rec ex för då måste jag ha dem på skrivbordet för att inte glömma. Skulle nog aldrig somna (eller gå upp)om jag hade så många godbitar inom räckhåll i sången.

    ReplyDelete
  2. Förr eller senare somnar jag oftast... men om jag lägger mig utan att ha läst en enda sida är risken stor att jag hamnar i grubbel eller tänker på jobb och sover dåligt.

    Hej jag heter Sanna, jag är läsberoende...

    ReplyDelete