Thursday, May 2, 2013

Byta böcker

Den här typen av initiativ gillar jag - bokbytande! Som en form av gammaldags fildelning fast i litet format och helt lagligt. Hittade affischen på jobbet och blev glad.


Böcker ska cirkulera och läsas, jag lånar och lånar ut med samma glädje. Skulle däremot aldrig kunna slänga en bok - kanske inte ens en av Liza Marklund.

Däremot är det lite optimistiskt att föreslå att alla ska ge bort sina bästa böcker - min erfarenhet av bokbytarbord är att alla, inklusive jag själv, tar tillfället att försöka bli av med skräpet ur hyllorna. Nördutgåvan av Sagan om ringen ger jag inte bort för allt smör i Småland...

2 comments:

  1. Håller med. Annars är det om man råkat få någon dubblett som kanske slinker med också.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Man hoppas på antingen dubletter eller att någon annan har helt annan smak än en själv...

      Delete